Social media strategie
background

Strategie

Voor het inzetten van social media wordt één praktische strategie opgezet, die de handvaten aanreikt om actief met de diverse social media kanalen aan de slag te gaan. Er zal antwoord gegeven worden op de volgende vragen:

 

Wat is de doelstelling voor je bedrijf om social media in te zetten?

Waarom social media inzetten?
Er zal o.a. een onderzoek gedaan worden naar de concurrenten die aanwezig zijn op social media kanalen.


Wie is je doelgroep en wat is het gedrag van deze op social media?
Er zal een analyse gedaan worden naar de doelgroep van het bedrijf op social media.

Waar zit je doelgroep, op welke social media kanalen?

Hoe bereik je je doelgroep met content op social media kanalen?
Er zal een content marketing plan gemaakt worden.

Wanneer bereik je de doelgroep op social media kanalen?
Er zal een advies gegeven worden over planning en monitoring.

 

Analyse

Een volgende stap zal zijn een periodieke analyse in te zetten om de berichtgeving en bereik van de social media kanalen optimaal te behouden. Tevens kan een analyse ingezet worden als je bedrijf al social media kanalen gebruikt, maar je graag hier over feedback ontvangt. Tijdens deze analyse komen alle punten van de strategie aan bod en zullen deze puntsgewijs afgelopen worden. Ook zullen nieuwe trends besproken worden en hier de handvaten voor aangereikt worden.