Zet nu je Twitter profiel om naar bedrijfsaccount

Twitter gaat naar de volgende fase met de nieuwe optie voor professionele profielen, waarbij alle gebruikers nu hun account kunnen omzetten naar een professioneel profiel voor hun bedrijf.

Zoals je kunt zien, kunnen alle Twitter-gebruikers nu het proces doorlopen binnen hun accountinstellingen om een bedrijfsprofiel te creëren. Dit geeft je vervolgens toegang tot een reeks extra functies, zoals een nieuwe weergave van bedrijfsinformatie, product vermeldingen, een nieuwsbriefmodule (voor degenen die een Revue nieuwsbrief hebben) en meer.

Twitter begon vorig jaar april met het testen van zijn professionele profielen, waarbij geselecteerde merken deelnamen aan het eerste bètaprogramma. Twitter ging hierna meer bedrijven uitnodigen om zich aan te melden, voordat het in september voor alle aanvragers mogelijk was.

Nu heb je niet langer de goedkeuring van Twitter nodig om je profiel om te zetten, je kunt er gewoon voor kiezen om een professioneel profiel te gebruiken of niet binnen je profielopties.

Dit zijn de voorwaarden voor een bedrijfsprofiel op Twitter

Om in aanmerking te komen voor een Bedrijfsaccount dient je je aan deze regels te houden.

  • Je mag geen geschiedenis hebben van herhaaldelijk schenden van de Twitter-gebruikersovereenkomst.
  • Je moet een volledig profiel hebben met een accountnaam, een bio en een profielfoto.
  • Je authentieke identiteit moet duidelijk op je profiel staan. Je profiel mag de identiteit, het merk of de organisatie van een andere persoon niet bevatten en je mag ook geen valse identiteit gebruiken die bedoeld is om anderen te misleiden. Profielen met dieren of fictieve personages komen niet in aanmerking, tenzij ze rechtstreeks gelieerd zijn aan je merk of organisatie. Parodie- en fanaccounts komen niet in aanmerking voor professionele accounts.

Dus enkele voorwaarden gelden om imitatie te voorkomen. Maar afgezien daarvan, ben je vrij om je aan te melden en de nieuwe bedrijfsprofielen uit te proberen.

Het kan een goede manier zijn om de betrokkenheid bij je bedrijf te maximaliseren, of op zijn minst een beetje meer bereik en naamsbekendheid te krijgen met je in-app-vermelding.

Het lijkt erop dat het hoe dan ook een experiment waard kan zijn en je kunt je account op elk moment terugzetten naar een persoonlijk profiel als je merkt dat het niet voor jouw bedrijf / merk werkt.

Zo zet je je Twitter-profiel om in een professioneel account

  • Ga naar je profielinstellingen of veeg de zijbalk open wanneer je op je Home-tijdlijn in de app bent. Als je je in de zijbalk bevindt, blader je totdat je het tabblad ‘Twitter voor professionals’ ziet en selecteer je deze. Als je in je profielinstellingen bent, blader je totdat je ‘Overschakelen naar professioneel’ ziet en selecteer je deze.
  • Nadat je de conversiestroom hebt ingevoerd, selecteer je ‘Aan de slag’.
  • Selecteer een categorie voor je professionele account en selecteer “Volgende”.
  • Kies “Zakelijk” of “Maker” en selecteer “Volgende”.


Gefeliciteerd! Je bent nu een professional op Twitter!

(Totaal 1 keer bekeken, 1 keer bekeken vandaag)

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *