Facebook waarschuwt voor vertragingen door gevolg van COVID-19

Nu Facebook zijn kantoren sluit en het personeel vraagt ​​om thuis te werken tijdens de COVID-19-uitbraak, betekent dit dat veel medewerkers die niet buiten kantoor kunnen werken gewoon niet werken, wat de capaciteit van Facebook op verschillende gebieden heeft verminderd .

Facebook gebruikt contractanten voor het modereren van inhoud en het bedrijf waarschuwde eerder deze week dat dit tot enige vertragingen en fouten zou kunnen leiden, omdat het zijn afhankelijkheid van geautomatiseerde systemen vergroot om regel overtredende berichten te detecteren en te verwijderen.

De contractanten van Facebook voeren ook reclamebeoordelingen uit, wat volgens Facebook ook betekent dat er enige vertraging kan optreden in de goedkeuringen van advertenties en ten onrechte geweigerde advertenties als gevolg van het inschakelen van de automatisering hiervan.

Volgens Facebook:

“We gebruiken een combinatie van mensen en technologie om advertenties op Facebook en Instagram te beoordelen en onze geautomatiseerde systemen speelden al een grote rol in dat proces. Nu we minder en minder personeel gebruiken, vertrouwen we nog meer op de geautomatiseerde technologie.”

Facebook zegt dat dit zou kunnen betekenen:

  • Vertraagde beoordeling voor advertenties en handelsvermeldingen
  • Een toename van advertenties die ten onrechte worden afgekeurd
  • Vertraagde of verminderde beroepen
  • Beperkte beschikbaarheid van Facebook InStream-advertenties en langzame levering

Dat is niet ideaal, vooral omdat adverteerders alternatieve manieren zoeken om potentiële klanten te bereiken en hun inkomsten te laten blijven stromen tijdens de maatregelen.

Als je eventueel mogelijke gevolgen voor je Facebook-advertenties wilt beperken, adviseert teamleider Rob Leathern van Facebook Trust and Integrity dat merken de tijd van hun best presterende advertenties zouden kunnen verlengen in plaats van nieuwe advertenties te maken – aangezien oude campagnes natuurlijk niet worden onderworpen aan een nieuwe beoordeling.

Facebook merkt ook op dat deze wijzigingen ook vertragingen veroorzaken in de goedkeuringen voor de contentopties waarmee inkomsten worden gegenereerd:

“Alle content waarmee inkomsten worden gegenereerd, doorlopen veiligheidsbeoordelingen van merken. Dit omvat Instant-artikelen en video’s met InStream-advertenties. Aangezien ons vermogen om nieuwe content te beoordelen nu beperkt is, kunnen we niet alle content goedkeuren voor het genereren van inkomsten. We werken aan een mogelijkheid hoe we partners op dit moment kunnen ondersteunen. “

Dit kan een belangrijk aandachtspunt zijn voor videomakers die op zoek zijn naar inkomsten uit Facebook.

Natuurlijk worden er over de hele linie veranderingen doorgevoerd en we werken er allemaal aan om dit nieuwe landschap te begrijpen en hoe we er doorheen kunnen navigeren en de vele effecten ervan kunnen minimaliseren. De veranderingen in het Facebook-proces zijn niet ideaal, maar zoals bij alles, moeten we een niveau van begrip en geduld oefenen als we de gaten opvullen en de zaken kunnen blijven doordraaien.

(Totaal 38 keer bekeken, 1 keer bekeken vandaag)

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *