Instagram geeft tips om optimaal gebruik te maken van het platform

Instagram heeft een nieuwe COVID-19-gids voor bedrijven gepubliceerd. Hierin worden verschillende manieren beschreven waarop merken en marketeers optimaal gebruik kunnen maken van de verschillende tools op het platform. Dit om de band met hun publiek te behouden tijdens de wereldwijde Corona pandemie. De gids bevat specifieke tips zodat je de tools van Instagram optimaal kunt inzetten.

Het eerste deel laat zien hoe merken actie kunnen ondernemen tijdens de coronacrisis. Dit door gebruik te maken van de beschikbare tools, waaronder notities op Instagram Live, IGTV en Stories.

Er zijn goede tips en opties in de gids te vinden. Hoewel Instagram alleen bepaalde tools behandelt, biedt de gids ook verschillende voorbeelden van andere merken die je kunt bekijken voor verdere inspiratie.

De gids geeft ook een uitleg over de belangrijkste elementen van het platform, met tips en ideeën, wat extra stof tot nadenken geeft.

Het is een handig naslagwerk, die er vooral op gericht is om je eigen creativiteit te stimuleren. Dit in plaats van je een handleiding te geven van wat je zou moeten doen. Er zijn een hoop opties die je misschien nooit hebt overwogen om in te zetten om contact te houden met je doelgroep.

De gids is relatief kort – slechts 13 pagina’s – maar hij bevat veel goede tips en is de moeite tot lezen waard. Zelfs als je zeker weet dat je alle tools van Instagram al maximaal inzet. Misschien is er iets waar je niet aan had gedacht of een simpele tip die je aan het denken zet.

Facebook heeft eerder deze maand een vergelijkbare gids uitgebracht.

(Totaal 33 keer bekeken, 1 keer bekeken vandaag)

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *