Snapchat lanceert ‘Lens Web Builder’ om de creatie van AR-lenscampagnes te vereenvoudigen

Met de AR Lens-advertenties van Snapchat die aanzienlijke betrokkenheid en interactie in de app stimuleren, wil het platform nu meer merken de mogelijkheid geven te werken met een vereenvoudigde AR Lens-campagne-optie waarmee bedrijven aangepaste lenzen kunnen bouwen op basis van vooraf gemaakte sjablonen en / of Snap’s bibliotheek met 3D-objecten.

Het nieuwe proces, genaamd ‘Lens Web Builder’, stelt je in staat om binnen enkele minuten je eigen lenscampagne te maken.

Volgens Snapchat:

“Je kunt kiezen uit een bibliotheek met honderden 3D-objecten, animaties en effecten om je eigen AR-lens met je merknaam te bouwen. Je kunt ook je eigen 2D-middelen (zoals logo’s en afbeeldingen) uploaden om de AR-ervaring verder aan te passen. Zodra je er klaar voor bent, kun je je lenzen selecteren in de Creative Library of Ads Manager wanneer je een campagnes start. “

Snapchat zegt dat er geen extra kosten zijn om toegang te krijgen tot de repository van 3D-middelen, maar dat dagelijkse minimumvereisten voor campagne-uitgaven gelden voor AR Lens-campagnes.

Gezien de populariteit van Snap’s lenzen, kan dit een populaire optie zijn. Volgens de gegevens van Snapchat hebben dagelijks meer dan 70 miljoen mensen toegang tot de AR-lenzen en gebruiken ze de tools gemiddeld drie minuten per sessie. Dat is veel betrokkenheid – en je hoeft alleen maar te kijken naar de virale baby- en geslachtswissel Snap-lenzen van vorig jaar om een idee te krijgen van de mogelijke virale boost die kan komen met een effectieve Lens-campagne.

Natuurlijk zal het gebruik van vooraf gemaakte sjablonen en objecten veel minder waarschijnlijk leiden tot dat soort massale betrokkenheid – maar aan de andere kant, de simpele ‘welk personage ben jij?’ filters die op Instagram zijn gebruikt, zijn vrij eenvoudig en vereisen geen hoop diepgaande platformkennis om te maken.

Misschien kun je met je eigen campagne de volgende grote Lens-trend op gang brengen, wij helpen je daar uiteraard graag bij.

(Totaal 42 keer bekeken, 1 keer bekeken vandaag)

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *