Kun je die afbeelding gebruiken op social media? [Checklist]

Met feeds van sociale media die steeds drukker worden, neemt de strijd om aandacht voortdurend toe en als je wilt voorkomen dat mensen door je berichten scrollen en je missen, heb je een opvallend visueel element nodig om ze te laten stoppen en je bericht te lezen.

Maar het creëren van je eigen afbeeldingen is tijdrovend en niet altijd zo gemakkelijk om te doen en betalen voor toegang tot stock-bibliotheken kan kostbaar zijn. Het alternatief is dat je waarschijnlijk Google afbeeldingen en / of gratis stock-bibliotheken gaat bekijken, op zoek naar iets dat past – maar zelfs dan zou je het auteursrecht kunnen schenden door iets te posten dat legitiem lijkt, maar ten onrechte is gedeeld.

Dus wat doe jij? Wat zijn de regels voor online copyright van afbeeldingen en hoe kun je er naar beste vermogen voor zorgen dat je je aan de regels houdt bij het gebruik van afbeeldingen?

Het team van Hootsuite heeft onlangs een uitgebreide gids hierover gepubliceerd, waarin ze deze handige checklist hebben opgenomen om je te helpen bepalen wat goed is en wat niet, bij het delen van afbeeldingen.

Je kunt de volledige gids voor het gebruik van afbeeldingen hier lezen.

(Totaal 10 keer bekeken, 1 keer bekeken vandaag)

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *