Social Media Nieuws

TikTok test nieuwe ‘kijkgeschiedenis’ om filmpjes weer op te sporen

Ben je ooit een TikTok-clip ‘kwijt’ geraakt? Soms gebeurd het dat je door je ‘For You’-feed scrolt en je een willekeurige grappige meme of een verrassende video tegenkomt, die in je hoofd blijft hangen. Ga je later terug om deze terug te vinden, dan heb je geen idee wie het was of hoe het precies heette. Dit is ontzettend frustrerend, maar gelukkig voor jou heeft…

Lees meer

Zet nu je Twitter profiel om naar bedrijfsaccount

Twitter gaat naar de volgende fase met de nieuwe optie voor professionele profielen, waarbij alle gebruikers nu hun account kunnen omzetten naar een professioneel profiel voor hun bedrijf. Zoals je kunt zien, kunnen alle Twitter-gebruikers nu het proces doorlopen binnen hun accountinstellingen om een bedrijfsprofiel te creëren. Dit geeft je vervolgens toegang tot een reeks extra functies, zoals een nieuwe weergave van bedrijfsinformatie, product vermeldingen,…

Lees meer

Nieuwe studie: interesse targeting van Facebook 30% onnauwkeurig

Dus hoe nauwkeurig zijn de advertentietargetingopties van Facebook eigenlijk? Het platform heeft de afgelopen jaren de krantenkoppen gehaald vanwege zijn ingewikkelde proces voor doelgroeptargeting, dat leert over je eigenschappen en interesses op basis van in-app-activiteit. Deze informatie wordt vervolgens doorgezet naar zijn advertentie targeting, waardoor merken hun aanbiedingen kunnen presenteren aan de meest betrokken, ontvankelijk gebruikers door zijn verschillende weergave-opties. Politieke activisten hebben dit naar…

Lees meer

Facebook verwijdert meer dan 1.000 opties voor advertentie targeting

Gezien het feit dat Facebook’s capaciteit voor hypergerichte advertenties een van zijn belangrijkste sterke punten is voor marketeers, lijkt het vreemd dat het bedrijf opties voor advertentie targeting zou verwijderen. Tenzij het moest, natuurlijk. Dat is wel wat Facebook gedaan heeft. Deze week heeft Facebook aangekondigd dat het meer dan 1.000 opties voor advertentie targeting zal verwijderen, omdat ze ofwel niet vaak worden gebruikt, ofwel…

Lees meer

Instagram geeft tips om optimaal gebruik te maken van het platform

Instagram heeft een nieuwe COVID-19-gids voor bedrijven gepubliceerd. Hierin worden verschillende manieren beschreven waarop merken en marketeers optimaal gebruik kunnen maken van de verschillende tools op het platform. Dit om de band met hun publiek te behouden tijdens de wereldwijde Corona pandemie. De gids bevat specifieke tips zodat je de tools van Instagram optimaal kunt inzetten. Het eerste deel laat zien hoe merken actie kunnen…

Lees meer

Facebook voegt nieuwe maatregelen toe om de verspreiding van verkeerde COVID-19-informatie te beperken

Het is moeilijk om niet enigszins sceptisch te zijn over de toegenomen inspanningen van Facebook om de verspreiding van COVID-19-verkeerde informatie op hun social media kanalen te bestrijden. Natuurlijk niet vanuit praktisch oogpunt – valse informatie over het virus en de verspreiding ervan kan aanzienlijke gevolgen hebben en er is absoluut een duidelijke noodzaak om daar iets aan te doen – maar de scepsis gaat…

Lees meer

LinkedIn biedt gratis mindfulness-cursussen om mensen te helpen omgaan met de COVID-19-maatregelen

Na vorige maand te hebben aangekondigd dat een reeks LinkedIn cursussen gratis beschikbaar zou komen om diegenen te helpen met de gevolgen van de COVID-19-maatregelen, bied LinkedIn deze week nu gratis cursussen aan voor de mentale gezondheid als begeleiding voor degenen die werken om zich aan te passen aan hun nieuwe balans tussen werk en privé. Zoals uitgelegd door LinkedIn: “De afgelopen maanden hebben driemaal…

Lees meer

Pinterest geeft tips over hoe je contact kunt leggen met potentiële kopers

Nu de meeste winkels gesloten zijn en de winkelmogelijkheden beperkt, wenden meer en meer mensen zich tot Pinterest voor inspiratie. Pinterest heeft de afgelopen weken inderdaad een recordaantal bezoekers gezien, waarbij steeds meer mensen op zoek waren naar relevante producten om hun thuiskantoor te decoreren, hun kinderen te vermaken en voor zichzelf te zorgen te midden van de COVID-19 maatregelen. En die trends lijken ze…

Lees meer

Instagram overweegt een optie om meer dan één gast toe te voegen aan een live stream op Instagram

Te midden van de COVID-19 maatregelen beleeft livestreaming een wedergeboorte, voor mensen die hun verloren sociale interacties zo goed mogelijk willen vervangen en de realtime inzet van streaming is hiervoor het beste alternatief. Zo is het gebruik van de videochat-app Zoom sterk gestegen, terwijl ook de videochat-app Houseparty met meerdere deelnemers in opkomst is. Instagram heeft dit ook herkend door de uitrol van de co-watch-functie…

Lees meer

Facebook waarschuwt voor vertragingen door gevolg van COVID-19

Nu Facebook zijn kantoren sluit en het personeel vraagt ​​om thuis te werken tijdens de COVID-19-uitbraak, betekent dit dat veel medewerkers die niet buiten kantoor kunnen werken gewoon niet werken, wat de capaciteit van Facebook op verschillende gebieden heeft verminderd . Facebook gebruikt contractanten voor het modereren van inhoud en het bedrijf waarschuwde eerder deze week dat dit tot enige vertragingen en fouten zou kunnen…

Lees meer